Безпека користувачів в EDI-сервісах: як захистити бізнес від кіберзагроз

З цифровізацією торгівлі кібербезпека стала не просто трендом, а життєвою необхідністю для бізнесу будь-якого масштабу. За даними Світового економічного форуму, в 2025 році 54% торговельних компаній вважають кіберзагрози головною проблемою в роботі з постачальниками.

Безпека даних — ключовий принцип у роботі з EDI-сервісами. Як провайдери EDI захищають дані клієнтів і як обрати безпечне EDI-рішення — розповімо у статті.

Які загрози для бізнесу виникають через порушення безпеки?

Якщо безпека ЕДІ-даних порушується, для бізнесу виникає низка серйозних загроз. Зокрема:

  1. Фінансові втрати. Якщо зловмисники отримають доступ до облікового запису в EDI-системі, це може спричинити призупинення обробки замовлень, оплату на фейкові рахунки або втрату важливих документів.
  2. Репутаційні ризики. Дані про клієнтів, ціни й обсяги постачань — це конфіденційна інформація, яка становить комерційну таємницю. Якщо бізнес-партнери дізнаються про витік даних, вони можуть втратити довіру і відмовитися від співпраці.
  3. Порушення операційної діяльності. Пошкодження або знищення даних в EDI-документах призводить до затримок у постачанні товарів.
  4. Юридичні ризики. Бізнес-партнери, чиї дані постраждали, можуть подати судовий позов проти компанії.

Щоб уникнути таких загроз, торговельні компанії повинні користуватися безпечними цифровими сервісами. Важливо, щоб дані компаній були захищені в ході обміну і подальшого зберігання в архіві.

Обирайте надійного партнера для EDI

Зверніться до експертів «Вчасно.EDI» та отримайте консультацію щодо безпеки ваших бізнес-процесів.

Отримати консультацію

Як провайдери EDI гарантують безпеку даних

Провайдери EDI розуміють, наскільки критичною є безпека даних в електронному документообігу. Вони використовують цілий арсенал інструментів, щоб дані клієнтів залишалися:

  • цілісними — ніхто не може змінити дані без дозволу. Замовлення, яке відправляє мережа, дійде до постачальника без змін;
  • конфіденційними — доступ до даних мають лише уповноважені особи. Зловмисники не можуть побачити персональні дані, платіжні реквізити тощо;
  • доступними — менеджер може переглянути і надіслати дані у будь-який момент, коли це потрібно. Завдяки стабільній роботі EDI-сервісу не виникає затримок у постачанні товарів.

Розглянемо на прикладі сервісу «Вчасно.EDI», які інструменти забезпечують захист даних користувачів.

🔒 Безпека зберігання даних

Дані користувачів «Вчасно.EDI» зберігаються на серверах Amazon S3, розташованих у Німеччині. Сервери захищені від фізичних ушкоджень. Завдяки цьому користувачі можуть безперервно обмінюватися даними у «Вчасно.EDI».

Amazon S3 забезпечує користувачам «Вчасно.EDI» надійне зберігання даних. Для цього використовуються:

  1. Засоби фізичної безпеки. Дані зберігаються в трьох зонах доступності Amazon S3, еквівалентних трьом окремим data-центрам. Якщо в одному з них станеться збій (через стихійне лихо, перебої з електричним живленням тощо), система автоматично перемкнеться на інший, доступний data-центр.
  2. Шифрування даних. Amazon S3 шифрує дані на рівні сервера, хмарного сховища і файлів з даними «Вчасно.EDI». Використовує сучасні протоколи шифрування і надійні ключі.
  3. Compliance — відповідність EDI вимогам щодо захисту даних. Сервіси, які надає Amazon S3, відповідають світовим безпековим стандартам (ISO 27001, SOC 2 і багатьом іншим).

🔒 Захист даних EDI від стороннього доступу

«Вчасно.EDI» захищає дані від стороннього доступу, викрадення або пошкодження. Для захисту від вірусів використовується антивірус ESET, який перевіряє всі дані, що надходять у систему.

Під час реєстрації в сервісі клієнти повинні використовувати лише складні паролі, які важко підібрати. Для входу в робочий кабінет «Вчасно.EDI» потрібна двофакторна аутентифікація.

В сервісі чітко розподілені ролі для кожного користувача. Маючи певний рівень доступу, окремі працівники отримують можливість переглядати, коментувати, підписувати, видаляти документи. Це гарантує, що дії з даними виконують лише уповноважені співробітники.

Безпека edi провайдерів

Безперервність бізнес-операцій в EDI-сервісі

Для користувачів сервісів EDI важливо, щоб обмін даними відбувався безперервно. Збої в сервісі призводять до того, що постачальник не може автоматично отримувати замовлення від торговельних мереж. Компанія повертається до ручного обміну документами на постачання товарів, а це спричиняє:

  • помилки в замовленнях;
  • затримки з поставками;
  • гори паперової роботи.

Як наслідок — постачальник отримує штрафи і втрачає ділову репутацію.

Щоб бізнес-процеси клієнтів не зупинялись, «Вчасно» розробляє плани аварійного відновлення і резервного копіювання даних. Вони дозволяють підтримувати роботу сервісу за будь-яких несприятливих обставин. Команда «Вчасно» регулярно тестує систему EDI, відтворюючи можливі негативні сценарії (кібератаки, пошкодження баз даних тощо) і відпрацьовуючи дії для швидкого відновлення.

Офіс компанії «Вчасно» захищений від будь-яких відключень електроенергії. Завдяки цьому навіть під час блекаутів клієнти отримують стабільний сервіс і технічну підтримку.

Як обрати надійного EDI-провайдера: чекліст для бізнесу

EDI-сервіс — це не просто зручність автоматизованого обміну документами, а й захист бізнесу від кіберзагроз. Щоб уникнути ризиків і працювати впевнено, обирайте EDI-сервіс, який містить такі інструменти безпеки:

Чекліст для перевірки надійності EDI-сервісу

Безпека зберігання «Вчасно.EDI»
Розташування серверів (data-центр повинен бути розташований у безпечному регіоні)
Розподілені data-центри
Відповідність міжнародним стандартам безпеки (compliance)
Захист від кібератак
Наскрізне шифрування даних
Захист від вірусів і шкідливого ПЗ
Безпека аутентифікації
Складний пароль
Двофакторна аутентифікація (2FA)
Розмежування прав доступу до документів
Безперервність бізнес-процесів
Плани аварійного відновлення
Резервне копіювання EDI-даних
Тестування системи на стійкість до збоїв
Резервні джерела живлення в data-центрах
Оперативна технічна підтримка

Обираючи EDI-рішення, перевірте його рівень безпеки за цим чек-листом. Чим більше вимог виконано в сервісі, тим надійніше ваш бізнес захищений від кіберзагроз.

Висновки

Безпека EDI-сервісу — критично важлива умова для стабільної роботи бізнесу. Порушення цілісності, доступності чи конфіденційності даних може призвести до фінансових втрат, репутаційних ризиків і зупинки операційної діяльності.

Щоб цього уникнути, варто:

  • обирати провайдерів, які забезпечують багаторівневий захист даних;
  • перевіряти відповідність стандартам безпеки;
  • впевнено покладатися на сервіси, які мають резервні сценарії роботи, шифрування і контроль доступу.

«Вчасно.EDI» — це приклад надійного рішення для електронного обміну документами. Ми піклуємось про те, щоб ваші дані залишалися захищеними, процеси — безперебійними, а партнери — задоволеними.