Сфера діяльності:
Логістика
Посада в компанії:
Фінансовий директор
Розмір компанії:
501-1000 працівників

Як вдвічі швидше працювати з документами. Досвід логістичної компанії «Рабен Україна»

«Рабен Україна» працює з електронним документообігом з 2018 року. Відтоді час роботи з документами вдалося скоротити вдвічі. Як компанія впроваджувала цифрові сервіси «Вчасно» в логістиці?

Віталій Коваленко
фінансовий директор
працюємо в ЕДО з 2018 року
економія часу на обробці документів ~30%-50%
загальний об’єм документації — тисячі
швидше підписання угод = швидші оплати

Обов'язкові інструменти для оптимізації процесів

Якщо з’являється новий інструмент для оптимізації процесів — потрібно його використовувати!

Тестувати, використовувати і не відкладати на потім. Бо рано чи пізно зрозумієш, що відстаєш від конкурентів та ринку. Ми для себе це усвідомлювали, тим паче потрібно було щось робити із нашим об’ємом документів, — а їх тисячі. Враховуючи постійне зростання компанії, колись це будуть десятки тисяч.

У «Рабен Україна» успішно перевели в електронний формат широкий спектр документів: рахунки, акти, видаткові накладні, договірна документація, специфікації — перелік невичерпний.

Впровадили ЕДО і тепер паперові документи — це як стаціонарний телефон замість мобільного

Найскладніше було переконати контрагентів обмінюватися електронними документами. З різних причин: неповне розуміння законодавчої бази, небажання щось змінювати у поточному процесі, політика компанії.

Проте поступово одного контрагента за іншим ми переводили на електронний документообіг, тому різких кардинальних змін компанія не відчула.

Наші співробітники в цілому сприйняли зміни позитивно. І якщо зараз запропонувати повернутися на паперовий обіг замість «Вчасно.ЕДО» — нас не зрозуміють ані співробітники, ані партнери. Це як відмовитися від мобільного телефону і повернутися до стаціонарного.

На 50% швидша обробка документів

Ми помітили, що перехід на «Вчасно» має тільки позитивну динаміку. Швидкість підписання угод значно зросла завдяки спрощеному процесу узгодження та електронному підпису.

Така ж ситуація зі швидкістю отримання оплати. В електронній формі оперативно надсилаємо та отримуємо рахунки, сприяючи прискоренню оплат.

Зменшення використання паперу та відсутність втрачених документів — додаткові переваги для «Рабен Україна». Внутрішнє погодження документів відбувається швидше, що покращує ефективність комунікації всередині компанії.

З вихідними документами все надзвичайно просто — рахунки і акти генеруються автоматично із системи без людського втручання. Залишається накласти електронний підпис і відправити клієнту.

Із вхідними процес дещо складніший, але страшно уявити, що б було, якби вони були паперовими. Рахунок потрібно перевірити, отримати внутрішнє погодження (а інколи декількох співробітників), поставити на оплату. А якщо ці люди знаходяться в різних містах?
Проте з переходом на електронний документообіг «Вчасно» значно скоротився час, який ми витрачаємо на роботу із цими задачами, — до 30%-50%. Все завдяки таким факторам:

  • прискорення узгодження
  • швидкий доступ до необхідної інформації
  • відсутність рутини паперового документообігу

Питання еТТН у логістичній сфері

У логістичній сфері, звичайно, хотілося б мати ще ТТН у електронному вигляді. Специфічний алгоритм перевезення збірних вантажів потребує багато тестування та стійкого впровадження на всіх етапах. В цей ланцюг задіяно багато сторін, а також необхідних документів.

Тому наразі очікуємо на доопрацювання системи з боку держави та провайдерів електронних ТТН та проводимо необхідні тестування разом з «Вчасно.ТТН».

Читайте також: Впровадження еТТН в Україні: перші досягнення і перспективи

Електронний документообіг відіграв неабияку роль у швидкому відновленню наших операційних процесів під час пандемії та війни. Коли більшість співробітників «Рабен Україна» знаходилися поза офісом, ми все одно отримували документи від постачальників, ставили їхні рахунки на оплату, затримок не було.

Так само відправляли рахунки на оплату клієнтам. Є ризики, якими сьогодні вкрай складно управляти, але мати ризик неплатоспроможності тільки тому, що твої клієнти не отримали рахунки на оплату — це несмішний жарт.

Результати впровадження ЕДО

Із впровадженням електронного документообігу від 2018 року Рабен Україна вдається суттєво економити час на роботу з документами — від 30% до 50%. Що особливо актуально в логістичній сфері, коли вся робота потребує динаміки прийняття рішень.

На разі вже тисячі документів у компанії обробляються саме в електронному вигляді у сервісі «Вчасно.ЕДО». А швидка відправка та отримання рахунків на оплату сприяє прискоренню оплат.

Дізнайтесь більше про «Вчасно»

Замовте консультацію! Дізнайтесь, як швидко впровадити електронний документообіг у вашій компанії, скоротити витрати та час команди на опрацювання паперів.

Було корисно? Поділіться статтею