Сфера діяльності:
Роздрібна торгівля
Посада в компанії:
Проєктний менеджер
Розмір компанії:
Більше 1000 працівників

Використання екосистеми цифрових сервісів у сфері ритейлу: кейс Rozetka

Rozetka — це найбільший онлайн-ритейлер України, який одним із перших почав впроваджувати електронний документообіг, а зараз використовує рішення від «Вчасно» комплексно.

  • 466 відділень
  • у 142 містах країни
  • 2,5 млн відвідувачів на день
  • 3,9 млн доступних до покупки товарів
Алла Литвинченко
керівниця відділу продажів «Вчасно.EDI»

Про початок цифровізації у «Вчасно.EDI»

Все почалося у 2017 році, коли Rozetka відчула потребу в зростанні та підвищенні показників. Потрібен був також зручний інструмент обміну прайсами, розуміння залишків товарів на складі, точних цін тощо. Так виникла ідея перевести в електронний документообіг замовлення товарів. У цьому ж році компанія впровадила 3 документи: замовлення, повідомлення про відвантаження замовлення і прайси.

У 2019 році стало зрозуміло, що цього ланцюжка документів недостатньо і у «Вчасно.EDI» треба перевести всі первинні документи.

По-перше, зрозуміли, що на обробку первинних документів йде понад 50 хвилин і 10 працівників на 100 замовлень. Для порівняння: зараз опрацювання замовлення відбувається за 3 хвилини, бо «Вчасно.EDI» — це обмін структурованими даними, де всі процеси із документами в обліковій системі відбуваються швидко та автоматизовано, завдяки чому робочий час співробітників на це не витрачається.

По-друге, одного разу сталася ситуація, яка яскраво показала, що первинні документи у «Вчасно.EDI» — це необхідність. При податковій перевірці на одному із підприємств Rozetka була змушена відправити до податкової цілу фуру паперових документів для підтвердження своїх операцій.

Таким чином компанія перевела видаткову накладну з актом розбіжностей в електронний вигляд і також почала використовувати «Вчасно.ЕДО» для підписання договорів і додаткових угод з постачальниками.

Результати впровадження EDI

У «Вчасно.EDI» з 2017 року
Перевели в EDI 98% постачальників: ~2000 постачальників Rozetka користуються «Вчасно.EDI» щомісяця
Трафік мережі ~250 000 документів на місяць
Найбільший ланцюжок на 11 документів, що покривають три напрямки: Замовлення, Повернення, Послуги

Оптимізація бізнес-процесів у «Вчасно.ЕДО»

Впровадження сервісу «Вчасно.ЕДО» почалося з договорів, але через деякий час додали рахунки, акти виконаних робіт і акти звірки. Так, за рік активного користування сервісом було відправлено понад 260 тисяч документів.

Це суттєво оптимізувало бізнес-процеси у компанії, а також скоротило кількість людських помилок. Тепер, незважаючи на велику кількість навантаження, Rozetka не залучає людський ресурс до цих рутинних процесів.

Результати впровадження ЕДО

У «Вчасно.ЕДО» з 2019 року
>20 000 партнерів працює з ЕДО
>260 млн документів відправили до 2020 року; >600 млн документів надсилається на 2024 рік
Підписання онлайн: договори, додаткові угоди, рахунки, акти виконаних робіт, акти звірки

Доповнення екосистеми — ПРРО «Вчасно.Каса»

Якщо діджиталізовувати бізнес, то системно. У 2020 році Rozetka почала працювати з «Вчасно.Каса», а вже в 2022 повністю відмовилася від залізних касових апаратів на користь програмного РРО. На зараз кількість кас у Rozetka складає понад 770, де щомісяця в середньому видається понад 2 млн чеків.

Rozetka використовує фіскальні чеки не лише на власних точках видачі, але й у франчайзі та маркетплейсі.

Зручно, що не треба задіювати власну розробку та додаткові ресурси — у «Вчасно.Каса» вже готові рішення.

Результати впровадження програмного РРО

У «Вчасно.Каса» з 2020 року
У 2022 повністю відмовилися від залізних касових апаратів
>2 млн чеків в середньому щомісяця

Про плани на майбутнє

Плідна співпраця Rozetka з «Вчасно» продовжується, і зараз ми маємо кілька основних проєктів, які плануємо втілити найближчим часом:

  • 1
    Одним із таких є проєкт з впровадження електронного документообігу з B2B партнерами.
  • 2
    Планується також впровадження е-ТТН.
  • 3
    І, звісно, додавання нових структурованих документів до «Вчасно.EDI».

Електронний документообіг — це наше майбутнє. Ми повинні вивільняти час і ресурси для генерації ідей для бізнесу і більш важливих справ. Паперові документи — вже в минулому.

Більше про сервіс електронного обміну даними «Вчасно.EDI»

Ознайомтеся з усіма можливостями сервісу і почніть співпрацю.

Було корисно? Поділіться статтею