Як відкрити інтернет-магазин і як у цьому допомагають цифрові інструменти?

Електронна комерція розвивається стрімко. За даними Forbes, у 2024 році 20,1% усіх роздрібних покупок здійснюється в інтернеті. І з кожним наступним роком цей відсоток зростатиме.

Цифрові інструменти спрощують електронну комерцію. Вони допомагають підприємцям створювати інтернет-магазини, керувати ними, прискорюють бізнес-процеси. Як саме — розповімо у статті.

Що потрібно, щоб відкрити інтернет-магазин?

Підприємець, який продає товари онлайн, не прив’язаний до місця продажу. Йому не потрібно орендувати торговельну площу для магазину. Однак і в цьому випадку успіх бізнесу залежить від чіткого плану. Зокрема, ще до того, як відкрити онлайн-магазин, потрібно:

Обрати нішу. Дослідіть ринок: визначте потреби цільової аудиторії й конкурентів. Якщо у вашій ніші вже є великі гравці, подумайте, яку додаткову цінність ви можете запропонувати клієнтам.

Обрати модель продажів — дропшипінг або власний склад. Дропшипінг — оптимальний варіант для початківців: він вимагає менших витрат на старті. Якщо інтернет-магазин співпрацює з великими клієнтами, виникає потреба в запасах товарів і, відповідно, у зберіганні їх на складі.

Обрати платформу для створення магазину. Для цього сьогодні є багато цифрових рішень: сайти-конструктори, кастомізовані CMS-системи, SaaS-сервіси тощо. Кожне з них має свої переваги. Наприклад, SaaS-сервіси найкраще підходять для невеликих магазинів з обмеженою кількістю товарів. Кастомізовані CMS-системи дозволяють інтегрувати більше інструментів оплати, доставки тощо.

Офіційно оформлюємо бізнес

Ще до першого продажу у власному інтернет-магазині підприємець повинен юридично правильно оформити свій бізнес. Найпростіше для цього відкрити ФОП або товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). Це дозволить відкрито працювати, сплачувати податки і убезпечить від податкових перевірок.

Цифрові інструменти значно спрощують процес реєстрації ФОП. Сьогодні відкрити ФОП можна онлайн на порталі «Дія».

За перші 3 місяці 2024 року через «Дію» відкрили рекордну кількість ФОПів — 57 665.

Михайло Федоров, міністр цифрової трансформації України

Щоб зареєструвати ФОП віддалено, потрібен електронний підпис. Він дозволяє підписувати документи онлайн і надає їм повної юридичної сили. Раніше компанії витрачали багато часу на те, щоб отримати електронний цифровий підпис. Потрібно було роздрукувати пакет документів, відправити співробітника в офіс провайдера. Електронний цифровий підпис записували на флешку, яку можна було загубити або пошкодити.

Сьогодні провайдери пропонують захищені хмарні електронні підписи, які працюють у мобільних застосунках. Компанія «Вчасно» зробила революцію в цьому сегменті — повністю законно змінила регламент отримання ключів електронних підписів. «Вчасно.КЕП» можна отримати в онлайн-режимі за допомогою Дія.Підпису.

Набираємо команду

Для повноцінної роботи інтернет-магазину потрібна команда співробітників. На початку діяльності ви можете суміщати багато ролей. Однак із розвитком магазину потрібні люди, щоб продавати товари, підтримувати роботу сайту, вести бухгалтерський облік тощо. Тож навіть у невеликому інтернет-магазині вам доведеться працювати з кадрами.

За допомогою сервісів електронного документообігу і Дія.Підпису ви можете віддалено прийняти співробітника на роботу за всіма нормами законодавства. Вся процедура триватиме не більше години, після чого працівник зможе розпочати роботу.

Всі кадрові документи співробітники підписують електронним підписом. Завдяки цьому можна віддалено оформлювати відпустки і лікарняні, переводити на інші посади, звільняти працівників тощо.

Налагоджуємо поставки товарів

Цифрові сервіси допомагають не лише налагодити внутрішні бізнес-процеси, а й ефективно працювати з партнерами. Зокрема, для цього призначені сервіси електронного контрактингу. За їх допомогою власники інтернет-магазинів укладають договори з постачальниками, орендодавцями тощо.

Сервіс «Вчасно.ЕДО» дає можливість укласти договір з контрагентом у будь-якій частині світу протягом години.

Цифрові сервіси автоматизують все більше процесів, пов’язаних із постачанням, транспортуванням товарів для інтернет- і офлайн-магазинів. Сервіс «Вчасно.ЕДО» інтегрується з багатьма поширеними ERP-системами (BAS, Microsoft Dynamics, SAP) і CRM-сервісами.

Сьогодні все більш поширеними стають EDI-сервіси, в яких в електронному форматі відбувається весь ланцюжок постачання — від замовлення товару до відвантаження його на складі. Постачальник і замовник обмінюються електронними повідомленнями за єдиним стандартом на EDI-платформі або в обліковій системі.

До ланцюжка постачання входить формування юридично значущих документів (видаткових, прибуткових, товарно-транспортних накладних). В сервісах EDI їх можна створювати, підписувати і надсилати бізнес-партнерам.

Після закінчення військового стану в Україні держава планує впровадити е-ТТН — документ, який повністю цифровізує документообіг у вантажних перевезеннях. Електронні ТТН стануть обов’язковими для всіх компаній. Однак бізнес може тестувати сервіси еТТН і обирати зручне для себе рішення вже сьогодні.

Досвід клієнтів «Вчасно» свідчить: весь шлях роботи з постачальником — від переговорів до поставки товару на полиці — можна пройти за 14 днів.

Працюємо з клієнтами

Податкове законодавство зобов’язує продавців видавати фіскальний чек на кожну купівлю товару. Щоб дотриматися цих вимог, власники інтернет-магазинів використовують програмні РРО і надсилають електронні чеки в месенджерах або на електронну пошту.

Окрім можливості оформлювати фіскальні чеки віддалено, ПРРО мають ряд переваг над фізичними касами:

Вартість. Фізичні каси коштують від 13 000 грн. Вартість обслуговування ПРРО — від 160 грн на місяць.

Термін дії. Для фізичної каси він складає 6 років, після чого продавець повинен купувати новий апарат. Термін дії ПРРО необмежений: усі необхідні оновлення провайдер встановлює автоматично.

Додаткове обслуговування. В разі технічних проблем продавець витрачає час на обслуговування. Всі технічні проблеми з ПРРО можна вирішити віддалено, звернувшись у службу техпідтримки провайдера.

На етапі роботи з клієнтами продавцю важливо відстежувати статистику продажів і бюджети, виявляти прогалини у воронках продажів і вчасно виправляти помилки. Сучасні CRM-системи автоматизують обробку замовлень, надають продавцю детальну аналітику продажів. За потреби їх можна налаштувати для роботи з маркетплейсами (Prom, Rozetka тощо).

Запуск інтернет-магазину з нуля потребує часу і зусиль. Однак із розвитком цифрових інструментів це стає дедалі простіше. Використовуйте їх — і ваш шлях від створення магазину до першого продажу буде швидким і легким.

Замовте розгорнуту презентацію сервісу

Автоматизуйте роботу, підписуйте та відправляйте документи з будь-якої облікової системи або особистого кабінету вашого сайту.